Marketing outsourcing.

Az átgondolatlan, rendszertelen marketing tevékenység miatt
egy kisvállalkozás hónapról hónapra elveszíti
a lehetséges forgalmának legalább a 30%-át

A marketing tevékenység kiszervezése gyors és hatékony megoldása a problémának

 

Vajon Önnel is előfordult már, hogy
- A marketing ötleteit leírta egy papírlapra, de az soha nem állt össze egy végrehajtható marketing tervvé?
- A legtöbb ötlet megmarad ötlet szintjén, mert a megvalósításra soha nem volt ideje?
- Érezte már úgy, hogy megállt cége marketingje?
- Van úgy, hogy nincs ideje a marketing feladatok végrehajtásával foglalkozni?
- Előfordult, hogy nem tudta kire bízni a marketinggel összefüggő feladatokat?
- Volt már olyan helyzetben, hogy eljött a hirdetés leadásának határideje, de nem tudta, mit kellene hirdetni, ezért megismételte az előző hirdetést?
- Halogatta már marketingterve végrehajtását?

Ha ezekre a kérdésekre nemekkel válaszolt, akkor Önnek több száz fős, jól menő cége van, ahol legalább 3-4 jól képzett alkalmazott foglalkozik a marketingterv összeállításával és végrehajtásával.

Ha többségében igenekkel válaszolt, akkor ön olyan kkv (kis- és közepes vállalkozás) igazgatója, aki nem engedheti meg magának egy komplett marketing osztály luxusát.

Vagy mégis?

Van egy jó hírem, létezik megoldás erre a problémára! A megoldást kiszervezésnek hívják.

Mit jelent a kiszervezés (outsourcing)?

A vállalat egy, korábban saját maga által végzett tevékenységet rábíz egy külső szolgáltatóra, ezáltal nagyobb figyelmet fordíthat a fő tevékenységére, ami már önmagában is profitnövelő tényező.

A kiszervezés legfontosabb előnyei a kiszervező vállalat szempontjából:

1. Alacsonyabb költséggel végezhető a tevékenység.
Ráadásul a tevékenységre fordított költség pontosan mérhető és tervezhető. Ha házon belül végzik a tevékenységet, akkor ez nem mindig ilyen egyértelmű.

2. Hatékonyság növekedés
A kiszervezett tevékenységet specializált tudással rendelkező szakemberek végzik, magasabb szakmai színvonalon, mintha ugyanez házon belül történne.

3. Rugalmasság
A szolgáltató cég kapacitása többnyire jelentősen nagyobb, mint amire a kiszervezőnek szüksége lehet, ezért a szolgáltató el tudja látni a feladatát akkor is, ha hirtelen megnő a vállalat igénye a szolgáltatott tevékenység iránt. Ha kisebb az igény, akkor azonnal csökkennek a költségek is. Házon belüli megoldásoknál ez aligha kivitelezhető.

A kiszervezés sikerének záloga

A kiszervezés nem azt jelenti, hogy a vállalatnak nem kell többet foglalkoznia a kiszervezett tevékenységgel.

A kiszervezés sikere 90%-ban azon múlik, hogy a kiszervező vállalat és a szolgáltató, hogyan képes kommunikálni egymással.

Az együttműködés első hónapjaiban természetes, hogy előfordulnak nehézségek, addig, amíg a szolgáltató „ráhangolódik” partnerére. De a visszajelzések később is nagyon fontosak.

Hogyan tudom cégem marketingtevékenységét kiszervezni?

Többféle szintű együttműködés is elképzelhető:

1. Együttműködés egy bizonyos marketing projektben
Saját marketing menedzserrel rendelkező cégek szokták igénybe venni, ha valami nagyobb projekt kivitelezése meghaladja a kapacitásukat. Például egy katalógus összeállítása, egy kiállítás megszervezése, vagy egy termék bevezetése. Ilyenkor összeállítjuk a kreatívot, fotózunk, szöveget írunk, elkészítünk több változatot, és árajánlatot adunk a kivitelezésre. Az ajánlat elfogadása esetén a készterméket leszállítjuk.

2. A marketing terv operatív végrehajtása
Azoknak ajánljuk, akik tudják, hogy milyen eszközöket szeretnének bevetni az eladás növelése érdekében, vagyis van marketing tervük. Viszont nincs kapacitásuk a terv végrehajtására. Vagy egyszerűen szeretnék, ha minden gördülékenyen, határidőre elkészüljön. Az nem gond, ha a terv nem létezik írásos formában, a terv elkészítését is vállaljuk.

3. 11 hónapos Profitnövelő Marketingprogram
Azoknak a cégvezetőknek ajánljuk, akik felismerték a marketingben rejlő lehetőséget, de nem tudnak elegendő időt szakítani cégük marketingjének javítására. A programban résztvevő cégek marketingjét átvilágítjuk, megkeressük azokat a területeket, ahol a fejlesztés forgalomnövekedést hoz. Megkeressük a vállalat számára leginkább kifizetődő marketing eszközöket. A program végére elkészítjük a cég következő időszakra szóló marketingtervét. A Profitnövelő Marketingprogram részletes menetrendjét ide kattintva elolvashatja.

Fontos! A marketing kiszervezés sokkal több, mint tanácsadás. Mi nem megmondjuk, mit kell csinálnia, hanem megcsináljuk.


Hogyan oldható meg a rendszeres kommunikáció?

Mi úgy dolgozunk, hogy minden partnerünkhöz hozzárendelünk egy marketing menedzsert, akire a kiszervező cég úgy tekinthet, mint saját alkalmazottjára. Munkaidőben, sőt, ha szükséges, azon kívül is elérheti, marketing témában szakmai segítséget kérhet, és feladatokat adhat neki. Az általunk kirendelt marketing menedzser annyiban különbözik egy saját alkalmazottól, hogy nem tartózkodik naponta nyolc órát az irodában, mégis, a megbeszélt feladatokkal határidőre elkészül. Ha a marketing menedzser beteg, vagy megérdemelt szabadságát tölti, akkor gondoskodik a helyettesítésről, így a feladatok ezen idő alatt is elkészülnek. Mindezt úgy, hogy az alkalmazottakhoz kapcsolódó adminisztrációtól és költségektől is megmentjük partnerünket, hogy több ideje maradjon a fő tevékenységével foglalkozni. 

Marketing tevékenység esetében különösen nagy hangsúlyt kell kapnia a rendszeres kommunikációnak.

Ezért minimális elvárásunk minden partnerünkkel szemben, hogy hetente legalább egyszer két órát szánjon arra, hogy személyesen találkozzon marketing menedzserével. Ezeken a megbeszéléseken beszámolunk az elvégzett munkákról, megkapjuk a visszajelzéseket, és megbeszéljük az új feladatokat. Minderről írásos emlékeztetőt készítünk, amiből minden résztvevő megtudja a feladatát. Az a módszer vált be leginkább, amikor kijelöltünk egy hetente ismétlődő időpontot, amit mindkét fél fixen bejelöl a naptárába, így az időpontok egyeztetése a továbbiakban elkerülhető.

Fontos! Egy marketinges nem lehet profi mindenben. Nem lehet egyszerre jó grafikus, szövegíró, fotós, webszerkesztő, PR-os, piackutató, kirakatrendező, kitűnő tárgyaló és remek szervező. Van, aki a direktmarketingben, van, aki az on-line marketingben jó, és van, aki a nyomdákkal, médiákkal tud jól tárgyalni. Pedig legyen bármilyen kis cége, ezeket a tevékenységeket mind el kell végezni. Még ha létezik is olyan ember, aki mindehhez ért, akkor is képtelenség, hogy egy kampány során egyszerre foglalkozzon minden területtel.

Ezért jó megoldás a marketing kiszervezés. Egy specialistákból álló, komplett marketingosztályt kap egy marketingasszisztens bérköltségéért. Csak azt kell elfogadnia, hogy a marketingese szabadon osztja be a munkaidejét.

Mit csinál a marketing menedzser, amikor nem önnél van?

A megbeszélt feladatokat lebontja részfeladatokra, és gondoskodik arról, hogy a részfeladatok a megfelelő szakértőhöz kerüljenek. Marketing menedzsereinket ugyanis egy háttércsapat segíti, ami grafikusokból, nyomdászokból, fotósból, szövegíróból, webfejlesztőből áll. Ha a részfeladatok elkészültek, összeállítja azokat egy egésszé, amit átad a megrendelőnek. 


Mennyibe kerül a marketing kiszervezése?

Mielőtt erre válaszolnék, gondolja át, mennyit érne önnek egy olyan marketing menedzser:

- Akit egy egész szakértői csapat támogat. (grafikusok, fotós, szövegíró, stb.)
- Aki kifogyhatatlan az ötletekből, mert a munkatársai mind kreatív ötletemberek.
- Aki nem áll le a munkával szabadság, vagy betegség idején sem, mert gondoskodik helyettesről
- Akinek nincs szüksége adminisztrációra, bérszámfejtésre, TB ügyintézésre.
- Aki számtalan kivitelezővel és médiával áll rendszeres kapcsolatban, hogy minden feladathoz mindig a legjobb árajánlatot tudja beszerezi.
- Aki számára nincs lehetetlen feladat, mert már szinte mindennel találkozott.
- Aki mögött egy egész csapat áll, így ha szükséges, akkor heti 40 óránál lényegesen több munkát képes ellátni.

Szóval, mennyit ér meg önnek az érzés, hogy a marketingje ezentúl rendben lesz?
Mennyit ér az az előny, amire azáltal tesz szert, hogy a marketing ötletei megvalósulnak?
Mennyit ér meg önnek, hogy a sokkal jobb marketing révén a konkurenseit lehagyva robog előre vállalkozása?
Mennyit ér önnek egy 30%-os forgalomnövekedés?

Ne aggódjon, közel sem kérünk annyit a szolgáltatásunkért, mint amekkora előnyöket tudunk nyújtani.

A legdrágább szolgáltatásunk ára sem kerül többe, mint egy marketing asszisztens bérköltsége.

Egy komplett marketingosztályt dolgoztathat egy marketingasszisztens bérköltségéért!

Ugye nem rossz ajánlat!

Mit kell tennie, ha szeretné, hogy cége marketingje lendületbe jöjjön?

1. Lépés. Az alábbi űrlap kitöltésével vegye fel velünk a kapcsolatot!
2. Lépés. Megbeszélünk egy személyes találkozót.
3. Lépés. A találkozón megbeszéljük, milyen elvárásai vannak a marketing osztályával kapcsolatban.
4. Lépés. A megbeszélteket leírjuk (ebből lesz a marketing terv), és hozzárendeljük a szolgáltatás árát, ami nem lesz magasabb, mint egy marketingasszisztens bérköltsége.
5. Lépés. Elkezdünk együtt dolgozni. Minimálisan hetente egy alkalommal találkozunk, de ha szükséges, bármikor egyeztethetünk telefonon, e-mailben, vagy személyesen.
6. Lépés. Elhárítjuk a nem várt kezdeti nehézségeket. A tapasztalatunk szerint mindig adódnak nem várt problémák, amikre nem gondoltunk.
7. Lépés. Megkezdődik egy hosszú távú és gyümölcsöző kapcsolat. A folyamatosan intenzív marketingtevékenység hatására növekedni fog a forgalma, vevőket csábít el a konkurenciától, és kialakul egy stabil törzsvevő bázisa.

Tegye meg az első lépést, vegye fel velünk a kapcsolatot!

Töltse ki az űrlapot!